İlişki pazarlaması müşterileri kuruluşların ana varlığı ve karlılıklarının kaynağı olarak görür. Pazarlama bütçelerinin bu değerli varlıklara tahsisi önemlidir; çünkü şirketlerin pazarlama bütçelerini müşterilere tahsis etme şekilleri karlılıklarını etkilemektedir. Bu araştırmanın amacı, müşteri bütçelerine uzun vadeli bir bakış açısıyla ve dinamik bir süreçle pazarlama bütçeleri tahsis etmek için yeni bir yaklaşım sağlamaktır. Modelin katkısı şu şekildedir: (1) edinme ve elde tutma için önceden tanımlanmış bir bütçe seviyesinin atandığı önceki modelleme çabalarının aksine, önerilen model aynı anda pazarlama bütçelerini belirler ve tahsis eder; (2) model çok dönemlidir, yani pazarlama bütçelerinin belirlenmesi ve tahsisi için stratejiler her dönemde farklı olabilir. Önerilen yaklaşım, uzun vadeli bir planlama ufkunda birkaç dönem ile müşteri eşitliğini en üst düzeye çıkarmayı amaçlamaktadır. Karar değişkenleri, bütçelerin her bir dönemde müşteri edinimi ve elde tutulması için nasıl tahsis edilmesi gerektiğini belirler. Modelin formülasyonunu sayısal bir örnek izler. Model doğrusal olmayan ve dışbükey olmadığından, tam matematiksel programlama yaklaşımlarının hiçbiri bunu çözemez. Bu nedenle genetik algoritma ve simüle tavlama yaklaşımları kullanılmıştır. Sonuçlar, diğer mevcut modellerle karşılaştırıldığında modelin etkinliğini göstermiştir.