Jako ( Afrika Gri Papağanı ) ile Tatil

Gönderen Etiketler: zaman:


Kafeste Jako


Yaz aylarında tatile çıkmak istiyorsanız ancak bir evciliniz varsa ve  bu bir jako (Afrika gri papağanı ) ise işinizin çok kolay olmadığı bir gerçek. Jakoların duygusal yapısı ve sahiplerine olan bağlılıkları nedeniyle uzun süre onları bir başkasına emanet ederek tatile çıkmak kolay olmuyor.

Böyle bir durumda yapabileceğiniz birkaç yöntem olabilir. Bunlardan biri Jakonuzu (Afrika gri papağanınızı ) sık gören ve onunla daha önce evinizde zaman geçirmiş birinin gözetimine bırakmak. Bu kişinin jakonuz ile daha önce sizde evdeyken zaman geçirmiş olması hatta papağanınızla temasta bulunmuş olması işinizi bir hayli kolaylaştırabilir. Afrika grileri mizaç olarak karşılarındaki canlıya kolayca güvenmeyen bir yapıya sahiptir. O nedenle görece güveneceği bir kişiye bir süreliğine emanet etmek uygun olabilir. Burada emanet süresi olarak maksimum 7 gün ya da 10 gün düşünülebilir.

Ancak böyle birini bulmak maalesef bir çoğumuz için mümkün olmuyor. O nedenle ben geçen yaz için şöyle bir yöntem buldum. İnternetten katlanabilir, kolayca taşınıp kurulabilen bir kafes satın aldım. Genelde bu kafesler köpek taşımak için kullanılabiliyor ama Jakolar içinde gayet uygun gibi geldi bana. İnternette yaptığım araştırma ile SAVIC marka 50 cm yükseklik ve genişliğinde katlanabilir bir kafes aldım. Bu yaz 180 tl gibi bir para ile almıştım. Tatil için kaldığım aparatta inanılmaz işime yaradı diye bilirim. Kafesin içine kafes genişliğinde bir tünek yaptım. Toplam 12 günlük tatil süresinde apartta olmadığım zamanlarda Jakomu bu kafesin içinde  baktım.

Kafes çok kolay katlanıp valizinize girebiliyor, taşıması çok kolay ve yerde kaplamıyor. Temizlemesi de kolay. Altındaki siyah altlik sürgü şeklinde kolayca çıkabiliyor. Suluk ve yemliğinide kafesin zeminine bıraktım. Bu şekilde 12 gün süresince Jakoma bu kafes içinde baktım.

Odadayken salıyordum. Genelde omuzumda ya da kafes üstünde duruyordu. En azından odada olmadığım zaman etrafı kirletme ve zarar verme durumu oluşmadı ve gayet kolay ve keyifli bir şekilde tatilimizi tamamladık.








Yorum Gönder

Back to Top